24-25 juli - Op weg naar Mammoth Lakes

25 juli 2016 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

By Anne-Florine

op 24 juli lieten we het extreem warme Las Vegas achter ons, om vervolgens een nog warmere plek te bezoeken: een woestijn genaamd Death Valley. De naam benadrukt waar vele borden langs de weg voor waarschuwden: drink genoeg water en word geen slachtoffer van de hitte.

Death Valley is de warmste plek op de wereld volgens mam, met als hoogst gemeten temperatuur bijna 57 graden. Wij kwamen die dag tot 48 graden. De warme wind kwam als een muur tegen je aan als je uit de auto stapte. Death Valley was wel weer een ander soort landschap dan dat we tot nu toe gezien hadden. Het was niet een zandwoestijn, zoals de Sahara, maar een woestijn dat bestaat uit stenen.

Hoe verder we Death Valley weer achter ons lieten, hoe kouder het ook werd. Uiteindelijk kwamen we aan bij Mammoth Lakes, wat een populair skigebied is, maar ook in de zomer zeker populair is voor fietsers. Toch was het wel weer even omschakelen, want het was hier 20 graden koeler dan de laatste keer dat we uit de auto stapten.

We overnachten hier in een huisje in plaats van een hotel of motel. Het is heel gezellig: een eettafel, keukentje, woonkamertje en zelfs een balkonnetje. Nadeel is wel dat Ewout en ik op een bedbank moeten slapen (waar broerlief niet inpast), maar dat overleven we wel!

Op 25 juli zijn we gaan mountainbiken. Met een bus gingen we de berg op en vervolgens fietsten we langs verschillende meren. Ik ben niet zo'n held als het gaat om fietsen op onverharde wegen, en helaas kwamen we daar toch  op terecht. Het was wel een heel mooi pad, maar veel boomstronken en hellingen naar beneden... Niet echt mijn sterke kant. Uiteindelijk heb ik het overleefd en het uitzicht dat we zagen (toen we wel op verharde wegen reden) was fantastisch. Het was een hele gave route!  Helaas geen beren gezien, maar wel een chipmunk die voor mijn fiets langsspeerde (ook zeer gevaarlijk)

Morgen gaan we door naar Yosemite, zin in!!

1. Holtrigter:
    28 juli 2016